Subscribe via feed.

HK 450 TT PRO – ano či ne?

Posted by Admin on 16.11.2010 – 11.09

Na adresu vrtulníků z HK jsem slyšel mnoho kladných i záporných názorů a o to víc mě zajímalo, jak to vlastně je. Rozhodl jsem se to vyzkoušet na vlastní kůži, abych mohl kritizovat a nebo chválit co jsem sám zkusil. Protože si chci kupovat na jaře T-Rex 500ESP a potřebuji nějaký záložní stroj, tak mě napadlo vyzkoušet HK „Pročko.“ Na Hobbykingu jsem si zarezervoval HK450 TT PRO GT tedy kopii T-Rexe 450 Pro a čekal až ho naskladní.

Asi po třech týdnech jsem se dočkal a vrtulník přistál na poště. Celý natěšený jsem rozbalil krabici a díval se co je uvnitř. Pravda krabice bez potisku jen bílá a uvnitř několik zabalených součástek. Ale to je jedno, nejde mi přece o krabici a za cenu 1600,- korun za drak co bych chtěl. Rozbalil jsem všechny sáčky a prohlédl je. HKčko byl vlastně předmontované, tělo, komplet hlava, zadní část ocasu.Původně jsem přemýšlel, že rozdělám tělo a šroubky zajistím vteřiňákem na zajišťování, ale pak jsem si řekl, že to stejně musím občas zkontrolovat a pro jeden povolený šroub na bočnici vrtulník nespadne. Každý říká , že šrouby a ostatní součásti jsou dělány z „blata“, zatím toto nemohu potvrdit. Vše co jsem znovu šrouboval, jsem citlivě, ale na doraz dotáhl a nic se nestrhlo. Neříkám, že po častém montování se některý nemůže vyžvýkat, ale zatím hodnotím stávající situaci. Byl jsem zvědav na hlavu, zda bude mít nějakou vůli, ale opravdu žádnou nemá. Všechny součástky do sebe pasovaly a nic jsem nemusel upravovat nebo převrtávat. Asi po dvou hodinách jsem dokončil stavbu draka a začal se koukat, kam přijde elektrika. Rozhodl jsem se, investovat do tohoto vrtulníku co možná nejméně peněz, ne že bych skrblil, ale chtěl jsem to postavit laciný vrtulník z laciných součástek a z toho co dům dal. Když to bude dobře létat, určitě ho vylepším. Musel jsem dokoupit regulátor a rychlé servo ocasu. To mě stálo dalších 700,- Když nepočítám co jsem měl po šuplíkách, tak mě vrtulník stál 2300,- .

Osadil jsem serva a teď musím počkat až mě dorazí regulátor, protože také nebyl skladem, ale už by měl být v republice. Za dva na to dorazil regulátor a další den i servo na ocas. Namontoval jsem všechny zbývající komponenty na vrtulník. Po té co se mi podařilo spojit pomocí kamaráda z našeho týmu vrtulník s radiem /zrovna v té době jsem koupil nové radio a tak jsem se musel učit ještě s ním/ následovala mravenčí práce – nastavování křivek. Jako vzor jsem použil křivky z návodu pro T-Rexe 450Pro. Všechno jsem nastavil v sobotu do půlnoci a těšil se na neděli dopoledne, že to zavisím. Dopoledne jsem dorazil na letiště a se strachem jsem to připravoval na visení. Pro mě to byla naprostá novinka, nastavovat zcela novou vysílačku a to též i vrtulník. Měl jsem strach jestli jsem neudělal něco špatně a co to udělá až přidám plyn. Nakonec jsem se odhodlal a v módu normal jsem mu přidal otáčky. Vrtulník se lehce a klidně zvedl. Neprojevovaly se u něj žádné vibrace, žádné kývání, prostě poslušně držel. Jen se trochu kmital ocas. Zkoušel jsem hýbat s nastavením gyra, ale bezvýsledně, až jsem se málem naštval, protože kamarádi ví, co jsem si prožil s gyry za poslední dva měsíce. Ale přišel koleda z týmu a povídá jakou mám hodnutu gyra? Když jsem mu řekl 67, zakroutil hlavou a říká. “ hodnota gyra na Futabě musí být jiná, než na mé starém DX6i“. Přenastavil jsem hodnotu gyra z 67 na 43 a zvedl se. Ocas držel a já si oddechl. Tak že HK450TT PRO GT bez úpravy, upgradů s téměř obyčejnými součástkami létá, netřepe se, nevibruje. To je můj poznatek za 2300,-. Protože řešit špatně pasující součástky se mi nechtělo, byl jsem rád, že jsem byl toho ušetřen. Vypadá to, že mu do budoucna nadělím alespoň trvanlivější serva, když se ukázal, že má na to, aby normálně létal.

Rozmýšlím, zda ho doporučit úplným začátečníkům. V mém předchozím článku jsem se zmínil že bych nedoporučil vrtulníky HK úplným začátečníkům, ale teď když o tom znovu přemýšlím díky své zkušenosti, říkám si proč ne. Když si člověk koupí T-Rexe 450, musí ho stejně složit a pak taky nastavit stejně jako HK a právě to nastavování je podle mě pro začátečníka to nejsložitější. Pokud chce někdo ušetřit dost peněz na začátek létání a nevadí mu, že nebude mít žádnou záruku kvality a nevadí mu, že s tím může trochu bojovat protože mu to nemusí jít tak lehce jako mě, jděte do toho. Závěrem vás musím varovat. Nešetřete na gyru dejte tam 50 a taky zadní servo by mělo být trošku dobré, rychlé a ne modrásek.
Mnoho z nás se snaží na začátek ušetřit nějaké peníze, protože neví co jej čeká a potom si stejně koupí dražší věci, znám to z vlastní zkušenosti. Jak se v tomto začne člověk trochu víc orientovat jde dál a dál a už mu nestačí vrtulník za 2500,- a stejně skončí u dražších věcí. Proto proč ne na počáteční pády a učení vrtulník HK450 TT PRO 3D…….

Konfigurace HK450TT PRO 3D

motor – Align 430
regulátor – Turnigy 40A Sentry
serva cyklika – 3x „modrásky“ HXT900
Gyro – GP 750
servo ocas- Inolab HGD-201HB

Napsáno pro http://www.helimaniacs.cz


This post is under “RC modely” and has no respond so far.
If you enjoy this article, make sure you subscribe to my RSS Feed.
Online Drugstore,generic zithromax,Free shipping,clomid free delivery,Discount 10%