Subscribe via feed.

Originál vs. klon

Posted by Admin on 30.10.2011 – 12.28

V minulém článku jsem psal o mojí zkušenosti ze skládání, osazování a visení vrtulníku HK 450TT PRO.  Po půl roce bych vám chtěl nabídnout svoji zkušenost s provozem. Je třeba si připomenout proč jsem do této koupě šel.  Snažil jsem si dokázat , že i HK je dobrý stroj a za minimum peněz může konkurovat originálu.

Po čase mohu zodpovědně říct, že moje rozhodnutí bylo mylné a kdybych si rovnou koupil T-Rexe 450PRO ušetřil jsem si spoustu času na samotné létání. Teď by mnohý čekal, že napíši i peněz, ale s těmi to nebylo nijak hrozné, každý pád finančně bolí a to i ten s Rexem a já používal laciné ND z HK. Nákup těchto vrtulníků je to trochu jako ruská ruleta. Můžete obdržet dobrý kus a nebo taky kus kde nebude nic pasovat. Já měl štěstí, nebo když o tom přemýšlím, tak možná smůlu, že jsem kápnul na opravdu dobrý kousek, kde všechno pasovalo. Kdybych totiž kápnul na špatný vrtulník, moje zkoumání by netrvalo tak dlouho.

Podle kvality svého kusu jsem hodnotil všechny HK a to nebylo dobře. Takové štěstí totiž každý neměl, jak jsem se později dozvěděl u kolegů. Neříkám, že se s vrtulníky HK nedá létat a že jsou nebezpečné, ale i kvalita letu se odvíjí od kvality vrtulníku. Někdo si možná řekne, že létání jako létání, ale není to pravda. Najdou se lidé, kteří nepoznají např. rozdíl jízdy mezi Favoritem a nějakým novým typem. Ale jsou i tací kteří poznají i drobný rozdíl v jízdních vlastnostech u aut stejné kategorie. A tak je to i s vrtulníky. Částečně se na tom podepsala výměna dílů při pádu za stejně nekvalitní. Pravdou je, že pokud bylo HK úplně nové, letový projev nebyl špatný, ale s přibývajícími letovými hodinami se to  horšilo.  Jediné plus tato zkušenost pro mě znamenala, že jsem se naučil rozdělávat vrtulník a skládat zpět, ale toto jsem dělal stále častěji, víc než jsem létal. A pokud cokoliv více opravujete, jak používáte, tak je zcela jistě něco špatně. Dokazování o kvalitě HK trvalo toho půl roku. Pak jsem si řekl dost a nastal čas to změnit. Koupil jsem od kolegy z týmu seřízeného T-Rexe 450 Pro a jsem spokojen. Od té doby opravdu jen létám, vrtulník je hodnější, lépe ovladatelný a tím pádem je i méně pádů a méně šroubkování. Kdo se však do tohoto dobrodružství jménem HK přece jen pustí, je potřeba aby se připravil na neustálé dodělávání něčeho. Pokud někomu nevadí, že se v něm bude stále vrtat a stojí mu to vše za ušetřené peníze, tak proč ne, ale já chci vrtulník na létání. A pokud někomu nevadí a nebo nepozná rozdíl v letových vlastnostech  mezi klonem a originálem, tak si může spokojeně létat i s HK.  Rozhodnutí je na každém z vás, já už se však rozhodnul.

Pro ty kteří se nechtějí vzdát myšlenky o koupi „laciného“ HK, nabídnu osazení o kterém si mylím, že bude dobré a je částečně vyzkoušené.

Motor Align 450M – ale nezatracoval bych ani Turnigy Typhoon
regulátor RCE-BL 35X – užijete si opravdu luxusní soft starty
gyro GP780
ocasní servo Align DS520
všechna ozubená kola vyměnit za Align – kvůli vibracím, a na cyklice vyměnit všechny díly které mají velkou vůli – já neměl.  Serva na cyklice vám na visení stačí i modrásky, ty později vyměníte za lepší. Dále vám po pár použítí začnou dělat problémy imbusáčky, které se uvnitř strhnou. Buďte na to připraveni.
Takový klon může létat, ale je tu jedna otázka. Vychází to cenově opravdu tak výhodně?


This post is under “RC modely” and has no respond so far.
If you enjoy this article, make sure you subscribe to my RSS Feed.
Online Drugstore,generic zithromax,Free shipping,clomid free delivery,Discount 10%