Subscribe via feed.

Motorový větroň a další

Posted by Admin on 10.4.2012 – 14.14

Při létání s vrtulníky jsem v neustálém napětí a nedá se polevit až do samotného přistání. Z toho důvodu jsem se již na podzim rozhodl, že si vyzkouším nějaké letadlo. Vůbec nic jsem o tom nevěděl a tak jsem si vybral motorovéh větroně Alphu 1500 od Pelikána. Přešla zima a s příchodem oteplení jsem začal svoji myšlenku přetvářet v realitu. Prohlížel jsem eshopy a hlavně pročetl fórum na rcmanaia.cz. Tam jsem se dočetl nejvíc informací.

 

 

 

Spíše než pro Alphu 1500 jsem se po té rozhodl pro novinku – Gama 2100. Krásný majestátný větroň už na pohled a 2m rozpětí už dává najevo, že bude ve vzduchu krásně čitelný. Po diskuzi s několika lidmi, kteří mě varovali před jeho koupí a raději mi doporučili abych jako první  letdlo koupil nějakého „otloukánka“, na čem se člověk naučí základy. K tomuto účelu jsem si pak vybral Betu 1400, která má motor s tlačnou vrtulí a případný pád na „čumák“ se nepoškodí vrtule případě motor. Já sám jsem si nedokázal představit jaký rozdíl je řídit vrtulník a letadlo. Teď již mohu s klidným svědomým říct, že kdo létá s vrtulníkem osmičky, zcela jistě to zvládne i s nějakým hodným letadlem. Tak že kdybych toto věděl před svým rozhodnutím, rovnou bych si koupil Gamu 2100 i když jsem dva pády na čumák měl, ale to jenom proto, že „kvalitní“ elektronika kterou je větroň vybaven postupně shořela. Zůstalo jedno servo a i to už jsem vyměnil. Teď létám se svoji elektronikou a Beta létá opravdu krásně. Dokonce po výměně regulátoru se podstatně zvýšil výkon motoru. Bylo již od začátku jasné, že po zvládnutí Bety si koupím něco jiného. Měl jsem stále v plánu tu Gamu, ale nakonec jsem se rozhodl pro klasické letadlo, které umí i akrobacii, pokud to umí ruce :).  Jak jsem tak hledal, našel jsem Funcub 1400. Podle vyjádření majitelů a recenzí, to je velice oblíbené letadlo, které díky svým velkým kolům umožňuje startovat i na poli, nebo ne příliš rovném cestě či vysoké trávě. Je pravda, že s těmi koly to vypadá trochu komicky, ale důležité jsou letové vlastnosti.  Díky klapkám, které se sklápějí až skoro na 90° umožňuje Funcubu přistát na 1m2. Prostě ideální letadlo pro ty, kteří se chtějí naučit základy akrobacie a nebo jen tak létat pro radost a nemají možnost letiště s rovnou přistávací plochou. Pro letní dovolenou se dají přikoupit plováky a můžete startovat a přistávat na vodě a nebo v zimě na sněhu. Tak že vidíte, že Funcab má opravdu universální použití.

 

 

Osazení Bety 1400:

motor: originál
regulátor: Align RCE-BL35X
K: 2x Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g
S,V : HXT 900

Technické údaje:

Rozpětí (mm) 1 420
Délka (mm) 940
Plocha křídla (dm2) 24,5
Hmotnost (g) 650-720
Funkce V, K, S, M

 

 

Osazení Funcub:

motor: Turnigy 3632 Brushless Motor 1200kv
regulátor: TURNIGY Plush 40amp Speed Controller
S,V: 2x Hitec HS-81 Micro Servo 2.6kg/16g
K,Kl : 4x BMS-373 Micro Servo 1.5kg / .13sec / 9.2g
vrtule: 11 x 5,5

Technické údaje:

Rozpětí 1400 mm
Délka 980 mm
Plocha křídla 385 dm2
Hmotnost cca 1 130 g
Funkce S, V, K (2), F(2), M, (vlečný háček)

 


This post is under “RC letadla, RC modely” and has no respond so far.
If you enjoy this article, make sure you subscribe to my RSS Feed.
Online Drugstore,generic zithromax,Free shipping,clomid free delivery,Discount 10%