Subscribe via feed.

DHC-2 Beaver 25E E-Flite

Posted by Admin on 29.6.2012 – 21.34

Po vyzkoušení několika letadel z EPP jsem se rozhodl, že si koupím opravdové letadlo, tj. konstrukční model potažený fólií. Moje představa byla něco kolem 2m, hornoplošník, žádný divoch. Do hledáčku se mi dostaly tyto modely.

1. Taylorcraft – ten jsem však zavrhnul kvůli vysoké ceně
2. Beaver – po tom jsem již pošilhával na jaře, ale tehdy jsem se neodvážil
3. Piper –  byl nejlacinější a nechal jsem jej jako zálohu. Zvítězil DHC-2 Beaver od firmy E-Flite, který se mi líbí a splňuje všechny předpoklady které jsem si vytyčil.

Technická specifikace výrobce

Rozpětí 1735 mm
Délka 1090 mm
Nosná plocha 36,4 dm²
Plošné zatížení 61 – 77 g/dm²
Letová hmotnost 2200 – 2800 g
Elektro pohon E-Flite Power 25 nebo Power 32 outrunner
Vrtule APC 12x8E
Regulátor Střídavý 60A
Doporučená baterie 3 čl. 3200mAh LiPol
RC souprava 6 kanálová
Serva 6ks
Průměrná doba letu 10 minut

 

Charakteristika

DHC-2 Beaver byl navržen kanadskou společností Havilland pro použití v odlehlých oblastech států. Hlavními požadavky bylo, aby bylo letadlo odolné vůči drsným podmínkám, dostatečně výkonné a krátká vzletová dráha. Jednomotorový hornoplošník mohl být doplněn plováky či lyžemi pro přistávání na sněhu. Beaver vstoupil na trh v roce 1948 a rychle dosáhl velkého uznání. Používal se zejména v severních oblastech Kanady a USA. Navzdory tomuto faktu byla jeho výroba v roce 1967 ukončena. Přesto se na leteckých přehlídkách tyto exempláře vyskytují dodnes.

Model DHC-2 Beaver 25e ARF od E-flite patří do skupiny PLATINUM SERIES. Zde se klade velký důraz na detaily, jako maketové provedení krytu motoru, mohutný a pevný trup dřevěné konstrukce, propracované barevné detaily. Jednodílné křídlo Vám usnadní sestavení modelu na letišti. Model je možno snadno vybavit laminátovými plováky E-flite .25. Můžete tak přistávat i vzlétat na vodě.

 


 

29.6. 2012 –  konečně jsem se dočkal a byl si vyzvednout letadlo v Helimánii, kde jsem ho měl objednané

DHC-2 Beaver DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver DHC-2 Beaver

 

Osazení

Regulátor Foxy R-65ASB Motor A40-14S V2 14 Pole
regulátor Roxy motor Hacker

 

 

Serva 4X Hitech HS225BB
Serva

 

Rozhodl jsem se dát Bobříkovi větší kola než původní s ohledem na terém kde létám a také se mi na něm větší kola víc líbí

 

Kola 115mm akumulátory Turnigy 4S 4000mAh
DHC-2 Beaver - kola Turnigy 4000mAh

Nejprve jsem osadil přední část letadla. Motor Hacker jsem musel trochu podložit aby vyšel začátek unašeče ven mimo plastový okrasný talíř /motor/. Páskami jsem přidělal regulátor toto odskoušel a vše vyvázal. Problém byl s předním krytem motoru, který byl přišroubován čtyřmi imbusáčky a jelikož to bylo dost zešikma muselo by se to povolovat tzv. hexa ballem. Nemohl jsem ho sehnat běžně v obchodě a když jsem jej sehnal stál skoro 300,- Proto jsem se to rozhodl vyřešit jinak Někde na internetu jsem viděl řešení. Prořízl jsem dírky na šroubky z boku a uděla drážku na průměr šroubku a vytvořil takový bajonet. Kryt tam dávám tak, že jej nasunu a pak s ním potočím. Po této operaci jsem se pustil do křídel. Ještě jsem musel vyřešit to šílené uchycení vzpěr křídel . Ty samořezný šroubky by tam dlouho nevydržely a proto jsem vlepil jak do trupu tak i do křídel 3mm šroubek bez hlavičky dostatečně dlouhý a vzpěry utahuji plastovou 3mm matkou z modelářských potřeb.

Pak jsem teprve osadil servy křídélek a klapek křídla samotná. Serva jsem musel prodloužit prodlužovacími kabely a jako zajištění proti rozpojení jsem použil pojistku na servové konektory z HK. Pak jsem vyvrtal 5mm dírky zboku křídel na poziční ledky a zepředu na přistávací. Naletoval diody a protáhnul přes celé křídlo dráty. Na vše nakonec naletoval konektory abych nemusel po každé montáži zapojovat to množství 8 konektorů. Následně jsem musel křídla k mojí nelibosti slepit do sebe a udělat tak jedno 175mm dlouhé neskladné křídlo. Příště už budu opravdu volit možnost skladnější variantu letadla a spojení křídel až na letišti. Následně jsem osadil ocasní část kde jsou trochu problémy s koncovkou táhla na kolečko která se chytala o držák a který jsem musel trochu odbrousit. Dále jsem musel trochu upravit držák baterie, protože jsem sse rozhodl pro 4000mAh a ta tam prostě nešla zasunout. Proto jsem musel pilníkem zvětčit otvor, ale i tak to je tak akorát.

Po sestavení a seřízení proběhl zálet. Letadlo je citlivější než Funcub se kterým létám pravidelně a přece jen dvojnásobná váha je znát a Beaver tak neakceleruje. Proto byl první start trochu divoký, napřed šlo letadlo asi v 5ti m po křídle dolů, to jsem vyrovnal a lehkým odrazem od země jsem trochu vstoupal, kde jsem ho už srovnal a zvykal si na trošku citlivější ovládání. Po druhé baterce, když jsem zašal už vnímat situaci jsem zjistil, že jde trochu doprava a dolů. toto jsem ho vytrimoval, ale zkouška proběhne příště, protože se přece jen už stmívalo a já byl rád, že je Bobřík celý.


This post is under “RC letadla, RC modely” and has no respond so far.
If you enjoy this article, make sure you subscribe to my RSS Feed.
Online Drugstore,generic zithromax,Free shipping,clomid free delivery,Discount 10%